En ze netwerkten nog lang en gelukkig

BABBEL EENS BUITEN JE BRANCHE!

Er was eens… een FaceTime-gesprek. Van twee ondernemers die via De Netwerkcarrousel aan elkaar waren gekoppeld. De Boekhouder en de Weddingplanner.

Hun werelden stonden lijnrecht tegenover elkaar. De Boekhouder sprak vooral middelbare bedrijfseigenaren met een nuchtere financiële visie, de Weddingplanner werd ingehuurd door jonge vrouwelijke consumenten die met hun spaargeld strooiden alsof het confetti was.

Na wat obligate vragen sloot de Weddingplanner haar gouden Apple-laptop. Ze sprak zichzelf toe met bruidsjargon: “Het is net als met ballroomdance. Je moet een hoop kikkers kussen voordat er een prins tevoorschijn komt. Ook op zakelijk vlak.”  

Een week later trilde het betaalbare tweedehands toestel van de Boekhouder op zijn Ikea-bureau. Het was de Weddingplanner. “Hallo! Luister, ik zit met een Vader van de Bruid die de diepste portemonnee ter wereld blijkt te hebben als zijn oogappeltje om geld vraagt, maar in zijn bedrijf nogal -eh – beknibbelt. Hij zoekt een tweede onafhankelijke boekhouder. En hey, ik ken er welgeteld één! Jij!”

Hij onderbrak haar. “Ik wilde jou net gaan bellen. Ik sprak vorig weekend een CEO van een grote organisatie die het veel te druk heeft om zich met haar trouwdag bezig te houden.”

En ze netwerkten nog lang en gelukkig.

Moraal van het verhaal: denk nooit dat je mijlenver van jouw vakgebied niet de ‘ware’ kunt vinden. Te veel ondernemers bewegen zich alleen binnen hun eigen branche, binnen hun eigen beurzen en Facebook-groepen. Terwijl het hartstikke stoïcijns is om in dezelfde vijver te blijven vissen en een Truman Show van je carrière te maken.

Ten eerste is kriskras netwerken een perfecte oefening voor je elevator pitch. Want als een andersoortige ondernemer jouw verhaal begrijpt, doet iedereen dat! Maar bovenal is de kans groot dat diezelfde ondernemer verder maar weinig andere boekhouders/weddingplanners kent, en jouw naam dus als eerste zal noemen.

Oftewel, het cliché is weer bevestigd: alle mooie dingen gebeuren outside of the box. Dat is ook zo ‘sprookjesachtig’ aan De Netwerkcarrousel. Daar word je elke twee weken gelinkt aan een totaal andere ondernemer – van een fotograaf tot een consultant – om inspiratie op te doen en jezelf te presenteren! Klik hier om te lezen wat je met De Netwerkcarrousel kunt bereiken.

Dit bericht is verschenen op de website van De Netwerkcarrousel, klik hier voor meer informatie.


Geschreven door: Monique Smitsloo
Eigenaar Schrijfdametje.nl
Lid van De Netwerkcarrousel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *